Valparna 6 veckor och sjukstuga...

Alla hundar + valparna mår bra men inte vi övriga. Småtjejerna har 40 graders feber och influensasymtom och jag är också förkyld. På mig har det satt sig på stämbanden bl. a, hmm. Stackars Josie som har förkylningsastma hostar nästan ut lungorna. Säsongsinfluensan kanske? Hoppas de blir friska fort.

Ute är det nästan vinterväder igen. Kallt, +4 grader och snöblandat regn. Fåglarna verkar glada att jag fortfarande matar dem och ekorren Piff kommer som vanligt. han är såå söt :-).

Försökte få till lite nya bilder på valparna och då särskilt Ferb men han är såå kvick och blir nästan alltid suddig.


Här är han på bushumör inne i tunneln och ganska stilla.


Se så söt han är!


Söta Phineas!


Ferb igen med lite mer fart!


Ferb står stilla!



Jag provade att sätta en påse med tidningar för valphagehålet men det var inte nog för att stoppa bröderna bus *ler*. På bilden har Ferb hamnat inne i påsen och Phineas är på god väg. Grinden som jag har där klättrar de över hur lätt som helst men de klättrar också tillbaka in när de är trötta och vill sova. Företagsamma valpar! Får se om husse har med sig en större kartongbit när han kommer från Åland i kväll. Det gör ju inte så mycket om de hoppar in och ut men det kan ju finnas tillfällen när det är bättre att de stannar i hagen.

Nu hoppas vi att värmen kommer tillbaka så de kan få gå ut på tomten igen.

På återhörande,
Alexandra :-)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, såå söta de är i tunneln! :D

2010-04-23 @ 06:07:28
URL: http://www.buspudel.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0