Kylmatta

Så härligt varma dagar vi har nu. Strålande sol och 26-28 grader varmt. En riktig värmebölja som det bara blir ett par ggr./ år. Hundarna kan tycka att det blir lite varmt och därför köpte jag en kylmatta att testa. Den har hållit sig kall i flera dagar nu så den ska användas i bilen när vi åker till Båstad. Cissie har haft den i sängen på natten som svalka och hon verkade nöjd *ler*.


Innerpåsen sänktes ner i 2 liter vatten som den sög upp på ett kick.


Sedan lades den i tygpåsen och simsalabim blev det en sval och skön dyna :-). 1 gång i veckan ska den "matas" med lite mer vatten så den inte torkar.

Blir perfekt att ha med på hundutställningar också. En kylhandduk är säkert också bra så en sån ska jag skaffa nästa vecka.

Ha en fortsatt varm och förhoppningsvis solig sommar!

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh vilken kalasdyna! En sådan vill jag åxå ha. Var hittade du på den? Kan tänka mig att både 2 och 4 benta vill ha en:)Idag har vi legat på stranden och solat & badat. UNDERBART!!!!

Fast hundarna tycker det är i varmaste laget. Promenaderna på kvällarna blir sent numera.



Kram

Åsa

2010-07-03 @ 18:11:19
URL: http://www.kemppis.se
Postat av: Hanna

Usch, vilken otäck olycka! Hoppas att allt går bra.



Vilka härliga agilitybilder! Vad roligt att det går så bra med träningen. :) Den där kyldynan verkar ju vara riktigt bra, var har du hittat den? :)

2010-07-05 @ 10:25:44
URL: http://www.buspudel.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0