Vår i luften och Fannynytt!

Trots fortsatt vinterväder så känns det att det är vår på gång. Solens strålar värmer lite grann och fåglarna sjunger mer samt börjar bilda par. Härligt med sol!

Vi har fått en hel flock med grönsiskor till fågelbordet. De är jättesöta och rätt så orädda men oj vad de skräpar ner. Ett frö i näbben och 9 nerslängda på marken är deras melodi. Jag ändrade om lite i dag och hällde över jordnötterna i en automat tänkt för nötter. Hampfröna fick överta den gamla automaten. Tänkte att det kanske var därför som siskorna skräpade så då det var både solrosfrön och hampfrön i huset. Tyvärr verkar det inte ha hjälpt med bara solrosfrön utan de fortsätter med sin utsortering. De andra fåglarna gör inte så men det kanske bara är att gilla läget? Söta är de iallafall.

Fotade lite med kompakten i dag. Jag ska försöka att ha med den så mycket som möjligt i fickan. Man vet ju aldrig när man vill fota och är ingen kamera med så blir ju inga bilder tagna.


Grönsiska och Grönfink som inviger jordnötsautomaten!

I går såg vi videung på promenaden och den blev fotad i dag.


Sov du lilla videung...


Cissie med snögalna pudlar. Rosa, Blondie och Libby i full fart!

Fanny är mycket kräsen nu och måste lockas med läckerheter. Jag har köpt en kyckling som ska kokas och frysas in i lagom portioner. Kanske det kan passa damen?
Det börjar närma sig förlossning och Fanny är otymplig. Just nu ligger hon i valplådan och det märks att hon vet vad som väntar. Hon slickar sig lite på magen och det spänner antagligen. Jag hoppas att hon väntar lite med födandet. I morgon går hon in i vecka 9 men en av hennes kullar kom på dag 56 och då var jag inte alls beredd.
Jag har tagit kort på henne men de ligger fortfarande i systemkameran. Lägger in dem när jag tömt den.


På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!!!



Härliga bilder på pippisarna:O) Och videung:DÅ ÄR VÅREN PÅ G!!!Spännande med lite Fannynytt, nu börjar det ju dra ihop sig.

Lilla Sthlm hoppar jag över, ska fira påsk med hela tjocka släkten iställetler stort



Lycka till med valpningen!

Kram

Åsa

2010-03-06 @ 15:27:00
URL: http://www.kemppis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0