Regn, rusk, K9 och lite höstblom

November ger jag inte mycket för. Regnigt och blött ute. Nu lägrar sig också ett kompakt mörker som inte lättar förrän adventsljusen och ev. snön lyser upp. Det är denna blöta utomhus som faktiskt får mig att längta lite efter kallare väder.

Efter frostnätterna i oktober trodde jag att fästingarna gått och lagt sig för vintern men inte då. Efter en dyblöt promenad runt översjön hittade jag en krypandes på Blonda. Dagen efter satt det två små blodsugare i hennes ena öra. Det konstiga var att de var döda båda två. Frågan jag ställer mig nu är om det var K9 som dödat dem?? Hon var badad i det schampoot och sprayad med Nanomisten vid omtottning? Övriga hundar som var med på promenaden var fästingfria.

Höstens blöta långpromenader började med overaller på Rosa och Blondie men efter att tovorna blev för många så får de nu vara utan. Får kanske ändå sätta på Blond overallen när det är som blötast. Vita hundar och lera är ingen snygg kombination.

Blondie har hoppat högst upp på en stubbe och vill ha godis!

Innan stubben blev hoppvänlig så var det en groda. Exakt så här såg den ut med ögon och allt men visst kan någon ha lagt löven så? Gulligt var det i alla fall.

Trots kalla nätter så blommar det fortfarande på sina ställen både i krukor och fritt i naturen.



Söta pelargonknoppar!


Penseérna fick en "kull" på hösten också!


Marguerit som är ganska ensam att blomma i balkonglådan


Eldkaprifol


Mossflox som suger åt sig av lite svag höstsol!


Kärleksört


Avslutar med en bild på en korv från ICA med hundar på :-) Undrar vad den ska symbolisera?

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0