Petronella kan öppna lådan!

För att hjälpa lilla fröken på traven så fyllde jag ekorrmataren till max så det glipade på någon centimeter. Då när hon stack in nosen så hittade hon något att äta och hon puttade sen automatiskt upp luckan. Sen fattade hon galoppen och satt länge och åt *duktig*. Hon är så söt vår lilla ekorrunge med sin långa röda svans :love:.


Om man skulle kolla lite på lådan igen? Ser den inte liite annorlunda ut i dag?


Nej, den är fortfarande stängd!


Jag får försöka från det här hållet istället!


Vänta nu, jag ser något där!


Jippie, jag nådde ett frö!


Hur gick det där till egentligen? Undrar om jag törs göra om det?


Jaaa, det gick! Här finns hur mycket mat som helst! Vad ska jag välja?


Se så nöjd hon ser ut!


Hennes svans ser så kul ut.


Sötaste Petronella!

Petronella satt och åt i flera minuter, försvann ett tag och kom sen tillbaka flera gånger under dagen. Det känns bra att hon nu kan hitta mat på ett säkert sätt och slipper sitta på marken där katterna kan komma åt henne.

Poff har fortfarande inte förstått hemligheten med lådan däremot jagar han ofta bort Petronella därifrån. Så han får nöja sig med brödkanter medan Petronella och Putte äter nötter mm. Ska bli intressant att se när han förstår sig på mataren.


Konstig sak det här!


Kan inte någon berätta för mig hur jag ska göra?


Ni kan väl tycka lite synd om mig i alla fall?

Penny lyser fortfarande med sin frånvaro så jag är helt säker på att hon har smått nu.

På återhörande,
Alexandra :-)
Trackback
RSS 2.0