Nytt utställningstält!

Ett Quechua Seconds Base kom med FedEx bud från England i går. I dag satte jag upp det på tomten och det gick bra. Att fälla ner det var liite svårare och krävde en del krafter. Det var som att kämpa mot en tjur *ha ha* men det gick till slut :-). 

Tältet verkar både praktiskt och välbyggt. Myggnät till alla fönster och två sidor går att öppna upp ordentligt nästan helt ner till marken. Det bästa av allt är att tältet faktiskt går att resa själv både upp och ner samt vikten. Endast 6.4 kilo tungt och det går att bära som en ryggsäck med remmar som sitter fast på bärväskan.

Mitt mål är att resa upp det och fälla ihop det ett par gånger tills det sitter ordentligt. Det gäller att få till den rätta "knycken" :-).

Här kommer lite bilder på det makalösa tältet:




I hopfällt skick!


Vi fick en söt hälsning från Penny :love: uppklädd till 17 maj firande. Tack för den Gunn och Penny!

På återhörande,
Alexandra :-)


Kommentarer
Postat av: Carolina Holstensson

Hejsan! Var i England köpte du detta och vad kostade det totalt? Mvh Carolina

2011-05-28 @ 23:56:32
Postat av: Alexandra

Hej Carolina! Tältet är köpt på Best4tents. Om du mejlar mig så ska jag berätta vad det kostade totalt med frakten.

Mvh,Alexandra

2011-05-31 @ 19:33:45
Postat av: Helén

Hej.. funderar också vad priset på detta tält kan vara.. väldigt läckert, och snabbt uppställt.

Hade varit kanonfint att ha på utställningarna i år. Tack på förhand. Mvh. Helén W

2012-03-28 @ 00:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0