Vi har fått en ny ekorrunge!

Det är alltid lika roligt när en ny ekorre kommer till matningen. Särskilt kul är det när den nya är en unge som i detta fallet. Såg snabbt att det var en liten hona och hon är så välkommen. I början visste hon inte riktigt var maten fanns och inte heller att den krävde lite nyfikenhet att komma åt. I alla fall ekorrmatarlådan :-) Petra kom till oss samma tid som lilla Petronella visade sig förra våren. Petra ser dessutom ut som hennes tvilling med den rävröda pälsen och strimman på svansen.

Titta särskilt på hennes tassar som är alldeles för stora till kroppen. En liten sötnos är hon :love:!


Hej jag heter Petra och är ny här!


Min mamma sa att det fanns mat här men var??


Jag når inte!


Men vad är nu detta?


Det doftar gott men hur ska jag komma åt godsakerna?


Jag ser dem!!


Nötter!


Kan inte någon visa mig?


Kanske om jag slår lite med tassen?


Måste in under locket på något sätt!


Eller är det lättare om jag sitter på locket?


Sesam öppna dig!


Hur ska jag nu göra?


Funderar lite!


Jippie, mat som jag når!!


Jag blev inte mätt!


Får väl leta på marken då. Här fanns lite frön!


Mums!

Fortsättning följer om Petra och ekorrmataren. Det kan ta ett par gånger innan de knäcker koden :-). Jag tycker inte om när ekorrungarna vistas på marken så för hennes skull hoppas jag att hon snabbt kommer på hur den fungerar.

På återhörande,
Alexandra :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0