Ett koltrastbo!

Jag hittade ett koltrastbo i skogsdungen bakom vår trädgård häromdagen. Det låg alldeles öppet på en gren precis bredvid det ställe där jag brukar hälla ut frörester. Fotade det ägg som låg däri och har sedan återkommit en gång per dag för att titta lite försiktigt. 3 ägg ligger det nu i boet :-). Koltrasten Klara har också fått en egen sida: http://www.toypudel.com/koltrast2012.htm

Jag ska smyga dit lite försiktigt och försöka fota ungarna när föräldrarna lämnat dem själva en stund. Jag har ju telezoom och kan stå en bra bit ifrån så det borde kunna gå. Kanske det kan bli någon film på ungarna också?

Här kommer de bilder som jag fått än så länge:


Första ägget! Så fint det är!


Två ägg!


3 ägg! Det översta ser lite skadat ut.


Boet på en grangren!


Slutligen en bild på den blivande mamman Klara!

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0