Holknytt och årets första ekorreunge!

 
När inte Mirres ungar flugit ut på nationaldagens morgon så tog jag för givet att de skulle vänta till nästa dag. Därför tittade jag inte på sändningen förrän efter ett långt tag och tyckte då att det bara var en unge i holken. Maken tyckte sig se två men jag gick ändå ut och tittade på holken från utsidan. Då satt lilla halvan där, tjattrade och tittade sig omkring. Han tvekade och hoppade ner igen. Efter en kort stund blev han modigare och flög ut! Jag gick snabbt in för att kolla holken från sändningen och såg då att den var tom. Tänk att ha suttit i en mörk holk i 3 veckor och först en kort stund innan utflygningen få se allt det som finns utanför av ljus, färger, djur, mm. Att då ta språnget ut i det okända och flyga på riktigt för första gången. Otroligt när man tänker på det. Lycka till nu i stora världen helan, halvan och Mirre!
 
Här kommer en liten film när halvan tog klivet ut i världen!
 
Mirre kommer med mat någon dag innan de flög ut!


Mot holken!
 
Mirre med insekt till ungarna!


Mirre hämtade mjölmaskar till ungarna när det fanns att tillgå! Sista laddningen tog slut på ett par timmar. Levande mjölmaskar var verkligen något som småfåglarna uppskattade.
 
Äntligen fick vi träffa sommarens första ekorreunge!

Lille Palle kom till ekorremataren och lärde sig direkt hur den skulle öppnas.

För många ungar tar det flera dagar att fatta galoppen.

En sån söt ekorreunge!

Han tyckte att jordnötterna var godast!

Efter maten satt han och kliade sig en stund :-).

Visst är han ljuvlig Palle!
 
Vi har så många ekorrar nu så jag funderar på att sätta en kamera vid ekorrmataren när fågelungarna har flugit ut.
 
På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0