Cypern i mitt hjärta, del 2

 

När solen var som varmast gav vi oss nästan alltid iväg på långa vandringar för att träffa dottern när hon hade siesta från jobbet.
 
Det gällde att se sig noga för så man inte ramlade på en cypriotisk avspärrning mitt på trottoaren!
 
 En stor benjaminfikus!
 

En cool ödla som trivdes i värmen!
 

Det var hundförbudskyltar längs hela strandpromenaden men när skymningen kom såg jag många rasta sina små chihuahuor där. Påfallande många av dessa hundägare pratade ryska!
 

Fortet i Paphos hamn!
 
Systerträff i hamnen!
 
En arkeologipark fanns bakom fyren och hela den stora udden var inhägnad runt den med strandpromenaden som gick vid sidan om.
 
Fyren var ett trevligt landmärke!
 
Jag kan inte se mig mätt på solnedgångar och här blev de
vackrare för varje dag! Solnedgång dag 2.
 
Fint upplagd mat på hotellet!
 
 
Hotellområdet!
 
När solen gått ner så brukade vi ta en promenad till hamnen för att träffa dottern med fästman igen och äta en bit mat på någon trevlig restaurang.
 
Katter kom vi i kontakt med överallt. Den här höll till runt hotellet.
 
Pumpor!

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0