Stellas valpar 2 veckor gamla!

Valparna har vuxit mycket sedan de föddes för två veckor sedan. Tik 1 väger  i dag 460
gram och tik 2: 554 gram. De är lika stora men tik två är lite bredare. När de var en vecka
så vägde båda exakt 350 gram. De är 12 dagar gamla på fotot. Så fina så. Riktiga praktvalpar.
 
Stella är den bästa av mödrar och hon tar hand om sina små på bästa sätt. Stella är nu mer med oss övriga i familjen men har full koll när valparna behöver henne. Stella är ständigt hungrig och efter dietmaten efter förlossningen äter hon nu bara färskfoder med lite matrester till ibland.
 
Stella bär ofta omkring på en IKEAmus/ råtta i munnen. Ibland ger hon di samtidigt som hon har en i munnen som på fotot ovan. En mycket charmig egenskap. Jag gillar hundar som bär :-). Tik 1 till vänster.
 
Nu väntar vi på att valparna ska öppna sina ögon så vi får se hur de ser ut. Snart är det också dags för en första smakportion av köttfärs/ solrosolja/ äggula. Det ska bli spännande att se om de kommer att vara intresserade av annan mat när de får så mycket mjölk av sin mamma.
 
Blondie är mycket intresserad av vad Stella har fått. Det började med att jag klippte klorna på valparna. Blondie gnällde och balanserade på bakbenen för att få en sniff på de små. Stella höll undan henne och var märkbart irriterad. Sen häromdan när Stella låg och mös i soffan så hörde jag valppip. Trappan togs på tre röda och vad hittade jag i valpkorgen om inte Blondie som försökte leka med valparna. Tokfian. Stella nosade länge på henne och visade sitt missnöje med tilltaget. Nu har jag fått sätta ett galler nedanför trappen så hon håller sig på rätt sida.
Inte för att jag tror att Blondie skulle göra något dumt med valparna men man vet aldrig. Hon har inget i valplådan att göra. Hon får vänta som alla andra tills valparna blivit fyra veckor och har flyttat ner i köket.
 
Säg till om ni vill att jag sänder lite LIVE från valplådan!
 
Vill önska er alla en God Jul!
 
På återhörande,
Alexandra :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Melin

JAAAA! Jag vill se film på valparna. De ser helt underbara ut.

2014-12-21 @ 13:07:29
Postat av: Alexandra

Nu sänder jag LIVE en stund varje dag! De är helt underbara! God jul!

2014-12-22 @ 17:14:43
URL: http://lansmansgardens.blogg.se/
Postat av: Lena Melin

Vilkentid?

2014-12-22 @ 21:19:04
Postat av: Alexandra

Det är svårt att säga exakt vilken tid nu i juletider men jag ska försöka någon halvtimme då och då. Det inspelade går att se i efterhand också.

2014-12-22 @ 22:45:09
URL: http://lansmansgardens.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh grattis till de små liven!

2014-12-23 @ 17:38:49
Postat av: Alexandra

Tack Matilda!

2014-12-23 @ 18:19:12
URL: http://lansmansgardens.blogg.se/
Postat av: Lena Melin

Så mysigt att se dem. Ingen actionfilm precis men det skall bli kul att se dem utvecklas.

2014-12-26 @ 09:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0