Blondies valpar3 veckor gamla

Så roligt det är att få följa dessa kullar som är så gott som lika gamla. Blondies är mycket tyngre och de får också hur mycket mjölk som helst. De här två valparna är de tyngsta hon någonsin har haft och det beror sannolikt på att de bara är två.
 
Valparna börjar att bli små sociala varelser och de är så söta när de söker kontakt med oss människor. När jag lyfter upp dem så smackas det för fullt och de söker efter köttfärs i mina händer. Det räckte att de blev matade en (1) gång för att de skulle fatta galoppen. Blondies tik 1 är något större än tik 2 men annars är de väldigt lika. Tik 2 piper lite när hon försöker rymma ur valplådan! Framåt liten dam!
 
I dag blev valparna avmaskade och en stund innan fick de klorna klippta. Det gick bra. Vikterna blev 860 gram för tik 1 och 740 gram för tik 2.
 
Här kommer lite bilder från de senaste dagarna. Titta och njut:
 
Tik 2 och tik 1 har härliga sovstilar!
 
Blondie matar sina valpar!
 
Lycka är att sova med sitt syskon! Tik 1 lutar huvudet mot tik 2.
 
Tik 1 har ett ljuvligt huvud och uttryck!
 
Tik 1 sover skönt på rygg medan tik 2 funderar på hyss!
 
Kanske man skulle försöka att se vad som finns utanför korgen?
 
Jag når inte upp!
 
Tik 2 har också ett underbart vackert litet ansikte!
 
Tik 2 funderar på ny taktik.
 
Kanske att det går lättare att rymma här?
 
Snart vågar jag mig över!
 
Med tanke på rymningsförsöken och att tik 1 säkert också snart kommer på det spännande som finns utanför korgen så får de vita sötnosarna snart flytta ner till köket och den stora valphagen.
 
Önskar alla läsare av bloggen en god jul!
 
 
 
På återhörande,
Alexandra :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0