Stellas valpar 9 veckor gamla

Nu är det svårt att ta sig fram på golvet. Man får hasa sig fram som Frankenstein för att inte trampa på en liten valptass. Valparna skuttar ivrigt omkring och biter tag i byxbenen. De är nästan som popcorn där de studsar fram :-). Sätter man sig ner på golvet så blir knät fort fullt av valpar som vill gosa. De är för härliga. Om man böjer sig fram för att pussa dem så är det dock inte säkert att man får en puss tillbaka. Det kan likaväl bli ett pirayabett. De är vassa i munnen nu och när de blir uppjagade så är det små bett som utdelas.
 
Valparna äter nu i princip bara den mat som jag ger dem. De har ökat på bra i vikt och båda har nu gått över kilot. Erin vägde 1035 gram och Mikasa 1145 gram i dag.
 
I måndags fick valparna sin första vaccinspruta, blev ID märkta med chip och blev samtidigt besiktigade. Det gick riktigt bra och de var så duktiga. Erin pussade på veterinären.
 
I dag står bad, fön och klippning på programmet inför  att de ska flytta till helgen.
 
Här kommer ett par foton på Stellas söta prinsessor. Titta och njut:
 
Erin blev mycket glad för en kartong som ställdes upp och ner på golvet. Hon älskar att sitta på den, krafsa på den och att bara ligga där och vila. Jag kan inte låta bli att le när jag tittar in i köket och ser henne sitta på lådan och betrakta de övriga. Ibland sitter de andra där också men oftast är det Erin. Kartongen gungar lite så de får öva på sin balans där. I går skrämde Erin mig när hon hade klättrat upp på "huset" som kommit för nära denna kartong. Det var bara att snabbt som ögat lyfta ner henne därifrån. Nu har jag klippt huset lika kort som denna så nu kan de leka balansgång och "Herre man på täppan" bäst de vill.
 
Erin med stort gosedjur i munnen!
 
Erin gillar att bära på saker! Hon kanske blir som mamma Stella som ofta har en leksak i munnen.
 
Erin med en tross!
 
Sötnosen Erin släpar på en lite för tung leksak!
 
Erin
 
Erin nosar
 
Erin bär en leksak
 
Erin
 
Mikasa ville hellre ligga i mitt knä och bita i tröjan medan jag fotade så därför blev det inte så många bilder på just henne denna gång.
 
Mikasa med en stor leksak!
 
Ljuvliga pudelunge! Mikasa.
 
Mikasa och Erin.
 
Som avslutning bjuder jag på två filmer där Mikasa och Erin har dragkamp och en där Erin försöker nå sin svans!
 
 
 
Det har varit en härlig tid som vi har fått ha med dessa små söta charmtroll. Erin och Mikasa har underbara personligheter och jag önskar de blivande valpköparna stort lycka
till med sina blivande nya
familjemedlemmar. Jag hoppas att de kommer att skänka
er mycket glädje i många år framöver.
 
Här slutar nu valpdagboken för Stellas tredje kull. Tack för visat intresse. Välkommen
tillbaka till nästa valpkull!
 
Det kommer snart ett sista inlägg med bilder på alla valparna tillsammans samt flera videofilmer!
 
På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0