Blondie har fått valpar

Blondie som hittills alltid fått sina kullar på dag 58 ville denna gång vänta lite. På dag 61 förstod jag att det var på gång efter en natt där Blondie haft lite förvärkar och krafsat i valplådan. Timmarna gick och när Blondie inte fått ut första valpen trots krystningar i flera timmar packade vi in henne och en mindre valplåda i bilen och gav oss i väg mot djursjukhuset. Efter en kvarts bilresa ca. krystade Blondie till ordentligt och ut kom första valpen! Det var en fin svart tikvalp som jag navlade av på en bensinmack. Valpen låg i sätesbjudning samt var stor och därför svår för henne att få ut. När Blondie nu fått ut första valpen så vände vi hemåt igen så hon skulle få fortsätta hemma om det var någon mer. Jag var osäker både på om det sparkade och om jag hörde hjärtljud men ett par timmar senare födde hon en valp till. En fin vit hanvalp! Nu var jag säker på att förlossningen var över och Blondie la sig lugnt tillrätta med sina små. En sån duktig liten mamma hon är! Valparna var inte många minuter gamla när de hittade till mjölkbaren.
 
Blondie är en exemplarisk mamma som tillbringar all tid med sina små. Hon kan lockas ur lådan med lite mat och en snabb rastning men sen rusar hon till dem igen.
 
Här kommer de första bilderna på skönheterna:
 
Tiken alldeles nyfödd i bilen!
 
Här söker hon efter en spene för att få ett första mål mat!
 
Blondie med sina nyfödda valpar!
 
Så kul med en av varje färg.
 
 Ett vackert sockervadd tre dagar gammal!
 
Söta tiken fyra dagar gammal!
 
Söta hanen också fyra dagar gammal!
 
På återhörande,
Alexandra :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0