Mimminytt, 6 veckor i morgon.

Bilder på Mimmi utlovades och i dag har jag försökt hålla jämna steg med fröken "hopp och skutt" på gräsmattan för att få till något mer än ett suddigt virrvarr av päls :-). Av bilderna jag tog i går var det bara en som blev hyfsad och då höll jag henne i famnen.

Mimmi älskar att springa på gräset och utforska tomten så det får hon göra lite då och då. Jag vågar inte lämna henne där ute för hon är ett lätt byte för en större fågel eller katt så övervakning är det som gäller.
Blondie blev så glad när hon såg Mimmi ute och det fullständigt lös barnvakt ur ögonen på henne. Mimmi tyckte att Blondie var lite hårdhänt så nannyplikterna får nog vänta ett tag. Libby är fortfarande väldigt mån om sin dotter och är nästan alltid vid hennes sida.

Nu har jag äntligen hittat något som faller Mimmi i smaken- färskfoder! Köttfärsen som hon fått innan var blähää men färskfoder var gott och intressant. Maizenavälling får hon också och det lapar hon glatt i sig. Är man prinsessa så är man men något silverfat blir det inte *ler*. 3 små mål om dagen får hon och + flera dimål av sin mor.

Mimmi blev badad och klippt häromdagen och en supersöt liten docka tittade fram ur lurvet.


Söt som socker!


Spännande med gräsmattan


Mimmi hittade liten tennisboll....


...och en stor boll!


Snyggingen!


Agilityhindren var kul att prova på!


Blondie älskar valpar!

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gud vad söt :) Agilityträningen ska startas i tid, haha ;)

2010-06-08 @ 10:43:38
URL: http://www.sheltiehornan.cybersite.nu
Postat av: Monica

Vilken jättesöt docka hon är Mimmi. Puss på den söta nosen.



Kram

Monica

2010-06-08 @ 11:47:53
URL: http://monicaspudlar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0