Mycket foton

Sista dagen på januari och vi närmar oss den sista riktiga vintermånaden. I alla fall så borde det vara det. Riktigt kallt var det i dag igen.
Det var fullmåne i helgen men tyvärr var det moln så det blev inget fotande av den. Tre planeter ska synas på kvällshimlen nu, bl. a Mars.

Jag lånade Lollos macroglugg och oj vilka bilder den levererade. En sån med bildstabilisering står högst upp på min "vill ha" lista just nu. Synd att bra optik ska vara så vansinningt dyrt. Tog två härliga fågelbilder med den:

 
Observera fröna som nötväckan har i munnen :-)

 
Fin talgoxe


En Blondienos tog jag också innan gluggen byttes mot telezoomen igen.


Melody blev äntligen klippt och så här fin blev hon.

 
Mellodockan :love:


Härliga vinterpromenader tar vi varje dag och nu har även Blondie lärt sig att hoppa upp på stubbar för en godis!

Vi passerar två stubbar där det blir lite som herreman på täppan för att komma åt gotterna. Mello är nästan alltid först och måste tas åt sidan så de andra också ska få en chans att hoppa upp. När två hoppar upp på en gång slutar det oftast med att båda trillar ner men ibland lyckas de balansera och stanna kvar på toppen. Rosa har en egen stil och istället för att hoppa så klättrar hon upp. Ser såå kul ut.


Pudelhav :-)

 
Snön bildar byxor och flor i ansiktet. Libby och Rosa.

 
Vackra Mello

 
Blondie i full karriär

 
Ett plan från Malmö aviation får avsluta bildsviten.

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Lollz

Jättefina bilder<3

Och oj vad du kunde zooma in på flygplanet! Jag har i och för sig inte testat att fota flygplan med macrot, men med mitt vanliga objektiv blir flygplanen bara som små prickar =P.

2010-01-31 @ 22:51:19
URL: http://lovelle.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jättefina bilder!

2010-02-02 @ 21:49:50
URL: http://www.buspudel.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0