Cykelolycka och midsommar.

Sätt inte två hundar i en cykelkorg, rulla nerför en backe och håll emot med handbromsen för att bromsa farten för då kan det gå som det gjorde för mig. :-( Cykeln blev som en rodeohäst, sparkade bakut, kastade av oss och gjorde så den föll över både mig och hundarna. Hundarna klarade sig gudskelov utan skador men jag själv slog axeln och huvudet i asfalten och är full av blåmärken på andra ställen. Jag som normalt alltid har hjälm lät bli denna ggn. eftersom jag hade gjort diademet fint med blommor då vi var på väg till midsommarfirande vid mälaren.

Tur i oturen att jag inte bröt något, att jag inte fick hjärnskakning, som det verkar, och att hundarna inte behövde åka till akuten på midsommarafton. Från och med nu lär hjälmen alltid sitta på mitt huvud när jag ska cykla iallafall!





Det sticker som av knivar och bränner som eld. Armen bär jag i mitella till och från. Hoppas det inte är en spricka i axeln. Får väl röntga om smärtan inte ger med sig.

Så här fint var det meningen att hundarna skulle sitta i korgen:


Får ta och träna dem en och en nu så de får tillbaka förtroendet för cykelkorgen. Vi ska ju snart till Båstad och där cyklar jag ofta med dem sittandes i korgen.

Till midsommardansen kom vi ändå till slut men lite senare än planerat, med bil. Jag borde väl egentligen ha stannat hemma och vilat mig men jag hängde med ändå.


Cissie vinner polkagrisar!


Vilket kap för en gottegris!




Blondie fick följa med!

Cissie filmade lite av folkdansen:



På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Smågårdens kennel

Aj,Aj det måste göra riktigt ont på armen.

Hoppas att allt går bra så att du inte får några problem i framtiden. Tur med hundarna också!

Ta det nu lugnt på cykeln framöver.

Hälsningar Janita

2010-06-27 @ 10:56:30
Postat av: Åsa

Hejsan !!!!



Men du, vilken tur i oturen du / ni hade!! Det hade kunnat sluta riktigt illa! Här är allt under kontroll, en jobbarvecka kvar till semestern:)Hoppas bara vädret håller i sig till dess.



Kram

2010-06-27 @ 16:41:51
URL: http://www.kemppis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0