Hösten är på ingång, höstbilder, ny kamera mm.

Nu börjar det kännas att hösten är här. Kallare morgnar, en hel del regn och träd och buskar som börjar skifta färg. Solen är f.f. varm och skön och ser till att temperaturen är hyfsad när den behagar visa sig.

Vackra färger!




Flugsvamp!


Dags att plocka äpplen! Aroma är en god äppelsort.


Vacker höstaster!


Världen sedd mellan Libbys snoddar!


Höstanemonen blommar fint och lyser upp i rabatten! Syrenbudlejan syns i bakgrunden.
Fjärilarna var flitiga gäster när budlejan började blomma men nu lyser de med sin frånvaro.

Såg iallafall kull nr 2 av paddungar på gräsmattan i dag och ekorrarna har motorväg i tujahäcken utanför fönstret :-). Ekorrarna kommer varje dag för att se om jag hängt upp bröd i "fågelträdet". Om jag gjort det så kommer de sen springandes och skuttandes i tujahäcken utanför fönstret med små brödbitar i munnen. De är för söta. Hela vintern kom "Piff" till matstället för fåglarna och åt jordnötter och bröd. Under vårvintern var de plötsligt 2. Den nya som var lite mindre med kortare päls döpte vi till "Paff". Nu verkar de vara fler än 2 så troligtvis fick de ungar i somras som nu också har fått lära sig att hoppa genom tujorna i jakten på mat.


Fanny :love: med höstblommor!


Jamie får också vara med där han står och spanar in tikarna.


"Farbror" Jamme. Gullpojken :cool:!

Snoddarna som jag beställde från Lainees i USA kom efter bara ett par dagar. Tänk så smidigt det går att handla från andra sidan jorden! Det är tredje ggn. som jag beställer därifrån och snoddarna är av den bästa kvalitén.


Såg en sån söt hund som fick åka i mattes ryggsäck på New Yorker i Kista centrum i helgen!

Hade med mig nya kompakten dit och tog lite bilder. Testade bl.a. miniatyrläget :-)

Som små dockor!



Jag tog en tur till Plantagen i dag och hittade dessa fina kryddor för bara 10:- styck! Gräslöken klippte vi lite av till middagen och den var jättegod.


På återhörande,
Alexandra :-)

(Alla foton är tagna med Canon Powershot s95)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0