Fjärilarna har vaknat mm!

I söndags var det så varmt och ljuvligt att alla övervintrande fjärilar vaknade på en gång. Jag tror aldrig att jag sett så många olika arter någonsin på en och samma dag. Fina exemplar också. De enda som jag inte lyckades fota var två praktfulla sorgmantlar som lekte högt upp i skyn. De var säkert glada åt att träffa en likasinnad.

Temperaturen orkade sig upp till hela 17 grader och solen sken så det blev till att njuta av lite försommar. I morse var det 3 grader bara och duggregn.

Jag passade på att fota lite:


En fulländad påfågelsögafjäril njöt av vårens varma solstrålar!


Fantastisk!


Nässelfjäril som sög i sig lite nektar från en krokus!


Fulländad!


En citronfjäril som stannade upp en stund i solen. De är ju nästan alltid flygande.


En vinbärsfuks som värmde sig på planket! Vacker!


En liten matgäst i en vacker krokus!



I måndags vaknade paddorna och en stor gul "klump" låg helt plötsligt på gatan utanför tomten. Jag har aldrig sett en gul förut men tydligen kan de se ut så också.

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0