Ekorrnytt från Penny, Petronella, Petter och Poff!

Häromdagen hade Petter och Petronella buskul i körsbärsträdet. De lekte kurragömma, jagade varandra och tumlade runt. Det var så kul att få se dem leka så. De kommer inte så ofta och äter just nu men jag ser ofta Petronella skutta förbi i tujorna till trädet bredvid som är en ek. Kanske ekollonen finns där nu? Hon har nosat på ekorrmataren men så länge som det finns så mycket annat gott och mer lättåtkomligt precis bredvid så tror jag inte hon kommer lista ut hur den ska öppnas. De skulle bara veta så mycket gott som döljer sig bakom plexiglaset *ler*.

Penny har inte varit här på ett par dagar så jag gissar att hon nu har fått sina ungar. Vi håller tummarna för att allt ska gå bra och vi kan få njuta av fler ekorrungar om ett par månader.


Söta Penny!


Här syns det verkligen att hon har blivit rund om magen!


Nötter är smaskens för hungrig blivande ekorremamma!


Hon sitter så gulligt på grenen!


Poff kommer då och då för att kolla läget och äta en bit mat!


Tänk om man kunde hålla balansen så bra...


...och vara lika vig som Poff!


Han tycker om bröd!


Men vem har vi här då? Jo sötnosen Petronella!


Hon har vuxit!


Vad kan nu detta vara?


Det doftar härligt och jag kan se maten!


Men hur ska jag nå den?

Fortsättning följer....


Penny vänder ryggen åt mataren och är inte det minsta intresserad som det verkar.


Dagen efter kom Petronella tillbaka och fortsatte att undersöka ekorrmataren så intresse finns där.


Undrar om jag når maten idag?


Fortfarande utom räckhåll!


Konstigt, jag ser maten men kan inte nå den?


Det kanske finns en öppning undertill?

Det ska bli kul att se vem av dem som knäcker koden!


Hon började putsa pälsen istället *ler*.


Petronella är en sån söt liten ekorrunge.

Det var då jag såg att hon hade brorsan med sig och att de började leka i trädet.
Bilder på deras lek kommer i nästa inlägg!

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Flemming

Jösses! Dom här bilderna har jag helt missat !!!

Fin fint värre...

2011-07-31 @ 21:26:13
Postat av: Alex

Tack! Vad glad jag blir att du gillar mina bilder. Fler bilder på ekorrarna kommer snart :-)

2011-07-31 @ 21:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0