Nytt fågelhus


Fåglarna behövde ett nytt "hus" och jag föll för denna "multiholk". Den kan användas som matare på vintern och holk på sommaren. Jag ska pröva att göra om den till holk till våren men om den inte får några hyresgäster så kommer jag fortsätta ha den som matare.


Eftersom jag ville att den skulle se ut som vårt hus i färgen så införskaffade jag den omålade varianten.


Här hjälpte Cissie till med målningen!




Det vita är på plats!


Färdigmålat och uppsatt i trädgården!


Det pryder sin plats framför köksfönstret!


Fåglarna var lite avvaktande först men det dröjde inte länge innan en talgoxe tog sig en närmare titt!


Här fanns det god mat! Ska berätta det för mina polare *ler*.


Fin utsikt!


Vad har du för mat hos dig?


Kolla in stilen på fågeln till höger!


Grönfinkarna satt länge och åt. De gillade den nya mataren!

Jag är också mycket nöjd med huset och rekommenderar varmt denna variant på fågelmatare.

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Aurora

Vad tjusigt det nya lilla huset blev! Blev sugen på att göra ett själv!

2011-08-01 @ 21:55:08
URL: http://www.hafvetsqvarn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0