Hackspettsfamilj nr. 2

I går funderade jag på om det inte var dags att sluta mata fåglar och ekorrar nu för säsongen men bestämde mig för att lite mer solrosfrön kunde de väl ändå få. Jag blev raskt belönad då mamma Hacke kom och visade upp sin söta unge:


Som en liten rund dunboll! Den såg lite ut som en pingvin så den fick heta Pingu :-).


Mamma håller koll!


Solrosfrön utan skal är gott tycker Pingu!


Se så stor Pingu ser ut att vara i jämförelse med hans mamma!


Pingu sitter lugnt och väntar på maten. Kolla in mamman som kommer med mat högst upp till höger i bild!


Tack för maten mamma!


I dag ser Pingu lite mer ut som en äldre hackspett så det verkar som hon burrar upp sig för att se extra liten och hjälplös ut när mamma är bredvid :-).


Snygga Pingu!


Pingu matas med bröd!


Bröd är inte så lätt att äta för en hackspettsunge!


Efter middagen tog jag hundarna på en promenad för att se om lilla Rapunzel var kvar i sitt trädslott och det var hon. Tänkte att det kanske var hon som flugit ut. Ställde mig i slänten för att se bättre men det skulle jag inte ha gjort. Hamnade mitt i ett pissmyrebo och det gjorde ont när jag blev biten på smalbenen men vad gör man inte för
konsten :-).

Det som är lite konstigt är att här har jag en hona med sin unge och i hackspettsboet är det hanen som matar sin telning för fullt. Lollo trodde att de var skilda :-). Ska bli spännande att se om de hör ihop och lilla Pingu flugit ut tidigare och därför tagits om hand av sin mamma. För ett par veckor sedan hade jag i alla fall både en hane och en hona här ivrigt ätande och nu bara en hona?

Lite försök att fånga mamman på bild flygandes. Inte så lätt då det är väldigt mörkt under körsbärsträdets lövverk så här års:









På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Cissielill

Naw! Vilken liten knubbis ♥

2011-06-13 @ 21:53:14
Postat av: Josie

Aww<3 aa ^-^

2011-06-13 @ 22:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0