Försommaren är rosa!

Försommaren är rosa i dessa bilder. Mina blomlådor är också de fyllda av blommor i rosa kulör men också vitt och lite blått. Rosa är så vackert.

Det är inte så många fåglar som sjunger nu så det känns nästan som att det redan skulle vara midsommar. Svartvita flugsnapparen har fortfarande sina serenader vid fågelholken men det verkar inte som någon hona nappar. Tydligen kan han  vara en liten filur som redan har en hona som ruvar i ett annat bo. Om han lyckas få en hona till så överger han henne efter ett tag och återvänder då till hona 1 som han hjälper med ungarnas matning mm. Hona 2 lyckas då bara föda upp max 1-2 ungar på egen hand. Vilken fräck typ! Nu vet jag inte om denna hane redan har en hona eller om det är den första han sjunger så vackert för. Jag får återkomma med bilder på snapparen för de är f.f. i kameran.

Titta och njut av den rosa blomsterprakten! Någon som vet när man började säga rosa istället för skär som man sa när jag var barn?














Bildsviten avslutas med en liten blåvinge!

Allt fotat med Canon Powershot S95. En trevlig kompaktkamera!

På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0