Nytt fästinghalsband


Petwise har kommit med ett nytt fästinghalsband och jag köpte ett för att testa. Stella som redan fått ett par fästingar i år ska få testa först och om det verkar fungera ska jag köpa fler. Jag brukar spraya på hundarna Vet sect spray innan långpromenaden och det är ett bra komplement. Stellas fästingar var halvdöda så jag tror att K9 balsam spray är lite avskräckande för fästingarna också. De fästingar som sätter sig verkar torka ihop och dö. Rosa badas också i K9 competition och hon har inte haft en enda fästing så här långt.

Mitt första intryck av halsbandet är att det luktade väldigt lite. För lite? Det ska aktiveras när man gnuggar det och när hunden rör sig. Jag har skickat ett mejl till tillverkaren angående lukten. Fortsättning följer...

På återhörande,
Alexandra :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0