Slaget om lådan!

Ekorrarna är så roliga att titta på när de far runt i trädet. På marken kan de ibland sitta flera stycken med lite avstånd emellan men uppe i trädet jagar de alltid bort varann. Putte är den som verkar mest dominant och han kan helt fräckt rusa fram till den som äter vid mataren och knuffa denne över kanten. Inte snällt alls. Det är lite herre man på täppan över det hela men han är den enda som är så fräck att han tar över mataren utan att vänta på sin tur.

Det är också kul att se hur de nya ekorrarna knäcker koden till mataren. För en del går
det på en gång och andra behöver mer tid på sig.


Putte, Penny och Petronella jagar varandra runt stammen!


Petronella spanar in mataren med stort intresse!


Hur ska jag ta mig in?


Fast egentligen så borde hon veta hur man gör för hon har öppnat lådan förr.


Sesam öppna dig!


Vad hände? Jag öppnade!


Oj, oj, oj här finns det grejer!


Jordnötter är gott!


Sen fick hon börja om från början igen. Hade tydligen glömt igen hur hon
gjorde för att öppna :-).


Så där ja. Nu klättrar jag in!


En nöt blev det igen. Så söt hon är lilla Petronella med sin personliga stil!


Nöjd och belåten!


Krångligt!


Då kom Putte!


Nu var det Petronella som var herre på täppan och Putte som skulle jagas bort!


Glömde visst hur lådan skulle öppnas igen :-).


Penny väntar snällt på sin tur medan Petronella vankar omkring och försöker minnas
hur man gjorde nu igen :-).


Penny är så vacker!


Putte kom tillbaka och började jaga Penny!


Till slut blev det ett enda virrvarr med ekorrar längs stammen! De har full koll på varann!


Penny avgick med segern och Petronella tittar förvånat på!

På återhörande,
Alexandra :-)



Kommentarer
Postat av: Flemming

Har du samlat alla ekorrarna hos dig för jag har inte sett en enda sedan i vintras ?

Hur som helst så är det fina bilder och fyndiga texter som vanligt !



Har köpt cocosfett och skall prova på en blandning någon dag för dom färdiga kokosnötterna var ingen hit bland fåglarna...

2011-10-20 @ 20:02:00
Postat av: Alex svar:

Ja, jag undrar det samma. De flockas här! Tror det är ekorrmataren som drar. De vet att de kan äta med stil här :-). Kul att du uppskattar mina bilder. Fler ekorrbilder blir det för här finns fler nya stjärnor som måste visas upp blink.



Vad kul att du ska göra egna talgbollar/ kakor! Det är lätt och riktigt roligt. Sen tycker fåglarna att de är bra mycket godare.



Trevlig helg!

2011-10-20 @ 22:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0