Kreta i mitt hjärta, del 5

Vi tog bussen till Chania och råkade på en djuraffär som hade stängt för siesta mitt på
dagen. Vanligt för butiker i Grekland. Jag såg något ekorrliknande genom fönstret och
ville absolut tillbaka senare för att se om de skulle öppna igen. Djurfoder i stora säckar
och burar mm. stod kvar på gatan under de timmar affären var stängd så stöldrisken
verkade inte vara så stor.

Liten ekorrunge som var till salu i zooaffären!



De var supervilda och kastade sig hit och dit i buren. De ville verkligen inte vara
instängda på den lilla ytan och jag tyckte synd om dem. Går det verkligen att få
ekorrar riktigt tama?


Den lilla ungen bet tag i Josies hatt när hon böjde sig ner! Den sa: köp mig, köp mig!


Fåglarna satt många tillsammans i pyttesmå burar.

   

 

Att moppen var trasig var inget hinder för att köra den tydligen! MC kyrkogård mitt i stan!
Överlastade hojar!


Stor benjaminfikus!

 
Saluhallen var byggd som ett kors med fyra ingångar.

 
Där såldes kryddor, grönsaker, frukt, kött samt souvenirer.


    
Hus i kvällssol!

   
Ringmuren och tvätt på tork!


Tänk att bo i en ringmur! Observera tvätten som hänger på tork längst ner till vänster i bild!

 
   
Öde hus, gamla fartygshallar och utställning med veteranbilar!

 
Härlig solnedgång över bergen i väster!


Vackert!


Som en vulkan!

     
Efter solnedgången blev det ett mjukt sken!

   
Byggnaderna i den äldre delen av Chania såg speciella ut.

  


Fyren i skymningen!


Chania by night i fullmånens sken!


Ljuset reflekterades så fint i vattnet!


Så vackert!

  

Häst och vagn. Gatuartist. När han fick en peng så ändrade han ställning :-)



På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0