Ekorrnytt

Det har varit en tapper skara med ekorrar som troget kommit hela vintern.
Putte, han som först lärde sig att öppna mataren, Petter, lille Prins och honan Pippi.

Prins är Pennys son född på sensommaren och han har inte fått sin presentation
än. Det får komma senare. Har massa gulliga "ungebilder" på honom som ligger
i datan. Pippi verkar dräktig och likaså Petronella som nu gästar oss igen efter
att ha gjort ett vinteruppehåll. Undrar var hon hållit hus när det varit som kallast?
Gått i ide kanske :-).

Pippi och Petronella är omåttligt hungriga och hänger och klänger som små apor
i matarna :-).


Vi är så glada att Petronella kommit tillbaka och dräktig dessutom! Vår lilla
ekorrunge har blivit stor! Vi hoppas snart få se små nya söta rödtottar i trädet 
:love:!


Här syns det tydligt att Petronella är dräktig!


Hon hänger i tårna!


Petronella hoppar obehindrat mellan trädet och foderhållarstången.
Har tar hon sats inför språnget!


Jag har t.o.m. sett henne svinga sig upp längs stången från marken
och det trodde jag inte att ekorrarna skulle klara av. Det är ju därför
de har sin egen matare så de inte ska "svinga sig i lianerna" till de
andra matarna :-).


Ekorrmums!


Se så vig hon är!


Tänk att kunna hålla balansen så där!


Ekorrar kan faktiskt vara väldigt busiga. Det här fotot togs
innan Petronella gjorde ett litet hyss :-).


Först tyckte jag att Petronella såg så söt ut där hon satt och åt på
fåglarnas talgkaka....


...men det var innan jag såg att hon hade lyckats haka loss hållaren
från kroken!


Det var det sista jag såg av den mataren. Hon skuttade helt fräckt
iväg med den i munnen och drog till skogs :-0. Hon kom tillbaka ett
par timmar senare som om inget hade hänt. Utan matare förstås!

I nästa inlägg kommer det bilder på ekorrarna Pippi och Prins!

Trevlig helg!
Alexandra :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0