Nicke Nyfikens bravader, ekorrunge nr. 2!

Nicke var ekorrunge nr. 2 att besöka matningen. En jättesöt liten dunboll av minsta modell och vi tror att Pippi är hans mamma. Nicke Nyfiken är kul att titta på där han far fram i körsbärsträdet. Ekorrmataren förstår han sig inte på ännu och då blir det till att leta mat på annat sätt.
 
Titta och njut av sötaste ekorrungen Nicke nyfikens upptåg:
 

Hur ska jag nå maten?
 
Det här går inte så bra :-)
 
Mums, hittade frön :-)
 
Ett frö till!
 
Måste kolla vad som finns där borta!
 
Ingen mat här men det doftar gott!
 
Här var ju ett frö!
 
Hmm, vem har gått här?
 
Oj, oj nu flög alla fåglarna iväg. Bäst att vara på sin vakt!
 
Verkar lugnt. Jag fortsätter leta mat!
 
Är säker på att det finns godsaker där uppe!
 
Det gick inte att komma upp den vägen :-(. Får bli fröna här nere då.
 
Solrosfrön tycker jag om!
 
Titta vilka stora tassar jag har!
 
Jag kan gå balansgång!
 
Så kom mamma för att titta till mig och hon tyckte att det var dags för mig att gå hem!
 
Men det ville jag inte. Jag hade ju precis upptäckt matarrören!
 
Men de är så långa och hänger en bit ner. Törs inte!
 
Jag är ju såå liten!
 
Undrar om jag kan hoppa härifrån?
 
Fast jag är ingen flygekorre!
 
Det kanske går bättre från detta hållet?
 
Nej, jag är för kort!
 
Jag vill ha mer mat nu och mamma sa inte var jag skulle hitta den!
 
Kan någon visa mig?
 
Här fanns en liten skål som jag missat!
 
Ost är jättegott för en liten hungrig ekorrunge!
 
Där fanns lite mer ostbitar!
 
Hur hamnade jag här? Kanske man skulle flytta in här?
 
Bäst att tvätta sig  lite efter maten :-)!
 
Undrar vart jag kommer här?
 
Vart ska jag nu ta vägen?
 
Puh, tur att trädet stod så nära!
 
Vad ska jag göra nu då?
 
Fritt fall- jihoo!
 
Yes, frön var det här!
 
Äntligen lite mat!
 
Vad händer nu? Var kom du ifrån?
 
Hjälp! Knuffas inte!
 
Inte OK att knuffa ner lilla mig på marken! Nu var inte Petronella snäll alls. Jag som
hade hittat ett sånt bra matställe!
 
Den här lådan förstår jag mig inte på!
 
Om hon bara kunde gå härifrån!
 
Hon är kvar! Jag smyger iväg till de andra matarna. Hoppas att Petronella tittar åt
ett annat håll.
 
Här var det nät för fröna. Så fräckt!
 
Skålen är tom!
 
Nu börjar jag bli lite trött! Det är jobbigt att söka efter mat.
 
Kanske bäst att skutta hemåt igen!
 
Jag kommer tillbaka när jag vilat upp mig!
 
Hej då!
 
PS. Dagen efter så lyckades buspojken Nicke nyfiken ta sig in i skyddsburen så då fick vi ta bort den tills han vuxit på sig lite. Tänk om han skulle bli fast därinne då vi åkte på semester! Hemska tanke. DS.
 
På återhörande,
Alexandra :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: grona anemone

Hej Alexandra! Så fina djurfoton du tar! Jag vet ju att ekorrarna är snabba som blixten, tänk att få dom på bild! Jag har själv försökt fota fåglar och andra djur, men jag hinner ju inte med...
Jättefina foton!
Hälsningar
Annemo
på grona anemone

2012-08-03 @ 19:00:12
URL: http://gronaanemone.blogspot.com
Postat av: Alex, svar:

Hej Annemo! Vad glad jag blir att du gillar mina djurbilder. Håller med om att de är snabba och inte alltid så lätta att få på bild. Dessto roligare när man lyckas. Sommarhälsningar!

2012-08-03 @ 19:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0