Ny valphage!



Blondie och Rosa provar hagen :-).
 
Vår nya engelska valphage har äntligen kommit och den verkar jättebra. Gedigen och stadig med många finesser.
 
Avdelaren i mitten kan tas bort och användas som ett inhopp till hagen istället för "stalldörren" och grinden. Grinden kan tas bort helt om man vill det.
 

Sektionerna kan lätt tas i sär och långsidan med grinden kan användas mellan två dörrar t.ex. för att stänga valpar ute från vardagsrummet eller annat rum. 
 


Sektionerna kan också avgränsa ett hörn av rummet och blir då en stabil avskild yta för en valplåda så övriga hundar inte kommer för nära.
En trådbur kan enkelt kopplas till ena kortsidan och stalldörren får då bilda resten av väggen mot långsidan. Då kan valparna få hela hagen att leka i och buren blir sovplats.

Nu är det slut med rangliga kompostnät som ändrar form på hagen när valparna hoppar upp mot den. Spjälorna är dessutom så smala att inga valphuvuden kan kilas emellan och hörnen sitter dikt an utan klämrisk för små tassar. Som extra bonus följde det med en kraftig plastbotten. Det kommer köksgolvet tacka för!
 
 
Bilder från internet
 
På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åhh vilken smidig och smart valphage du köpt dig. Jag har också börjat kika runt efter en efterträdare till min valphage. Ska bli spännande att höra om du är lika nöjd med den efter att ha använt den live s a s:) Kul med en kull vita små maränger<3

Svar: Ja, den tror jag blir bra att ha om det kommer smått :-). Om jag nån gång skaffar sommarvalpar ska jag leta efter en ny utehage också med tak. Finns med nät har jag sett.
"Alex"

2012-09-07 @ 20:18:14
URL: http://www.kemppis.se
Postat av: Hanna

Vad spännande med valpar. :) Vilken spännande valphage, perfekt när den är så flexibel! :)

Svar: Ja, vi hoppas att det kommer små sötnosar framöver. Ska bli roligt. Tack för kommentaren!
"Alex"

2012-09-08 @ 16:56:56
URL: http://buspudel.blogg.se
Postat av: Kimzan

Hej! Fick syn på din fina valphage. Var har du skickat efter den?? Och hur lång tid tog det att få hem den?? Var den väldict dyr?

2016-12-03 @ 13:24:18
Postat av: Alex

Svar: Den är köpt från en cockerspanielkennel i stockholmstrakten. Jag vet inte om hon fortfarande säljer den.

2016-12-03 @ 16:10:11
URL: http://lansmansgardens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0