Fåglar i holkarna!

Vågar man hoppas att våren är här nu? I går var en underbar dag med sol och +10 grader.
I dag bara +4 och regn.

 
 
Penséerna som jag inte kunde motstå för ett par dagar sedan fick vara ute i natt för första gången. I landet har lila och gula krokusar vågat sig fram och jag har också sett snödroppar.
 
Fåglarna visar gott mod och i den gula holken vid entrén har blåmesarna Titti och Totte installerat sig som det verkar och även fått in lite mossa. Titti är inne många gånger per dag och pickar, stökar runt och testar om holken ska hålla för hennes ungar att utvecklas i.
"Titti: Jag har ju sagt att du ska torka fötterna innan du kliver in"

"Titti: Jag försöker faktiskt städa här"


"Totte: Ja, ja lugn och fin. Jag ska tänka på det. Jag ville bara hjälpa till lite."

Totte kommer också in ibland och om ljudet är på så är det ett väldigt tjatter dem emellan. Kul att lyssna på :). Vi sänder LIVE därifrån flera gånger per dag: http://www.toypudel.com/webcamfagelholk.htm
 
I den nya holken på södergaveln har Kicki sovit varje natt hela vintern. Nu har aktiviteten ökat även där och i går såg jag den första mossan i holken! Denna holk har ett inbyggt rovdjursskydd så där kommer inte hacke ha något att hämta i år- skönt!
 
Alla våra holkar har numera skydd mot rovdjur så vi hoppas på en lugn säsong gällande närgångna hackspettar mm.
 
På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0