Valparna 3 veckor gamla

Det har hänt en hel del under veckan som gått. Valparnas ögon har öppnats och de blev jättesöta så klart. Björne och Tjorven (tik 2) öppnade ögonen 2 veckor och 2 dagar gamla. Lilla Winry (tik 1) öppnade dem dagen efter. 
I går på 3 veckors dagen blev de vägda och Tjorven var tyngst med sina 564 gram, Björne vägde 554 gram och Winry 548 gram.
 
Alla tre har börjat komma upp på benen och de vinglar omkring i valplådan. Björne märker direkt när jag närmar mig lådan. De har fått smakportioner av köttfärs/ solrosolja/ äggula sedan lite drygt 1 vecka och det behövdes bara en matning för att de skulle älska det. Särskilt Tjorven hugger mot mina fingrar och vill ha så mycket som hon får. Inga tveksamheter där inte och även om jag inte har mat med mig så suger hon och letar efter köttfärsen när jag bär upp henne :-).
 
Äntligen är de nu 3 veckor gamla och får börja bäras upp och gosas med. De fick sitta i soffan en stund på kvällen och det tyckte de var kul men Rosa gillade det inte alls. Hon hade fullt sjå att hålla övriga hundar på avstånd. Lilla Greta blev alldeles till sig och ville sniffa. Tamis och Blondie likaså men de får vänta lite till innan de får komma nära. Blondie sitter ofta och suktar, smågnällande, utanför avspärrningen till valplådan. Hon skulle gärna ta över Rosas valpar om hon fick. Ju yngre de är desto bättre tycker hon.
 
I veckan som kommer ska smakportionerna ökas med 1 mål till. Det kommer Tjorven älska :-). Valparnas pälsar växer på bra och en nosklippning börjar bli dags. Ska bli spännande att se hur de ser ut då. Efter det väntar första badet.
 
Här kommer lite bilder från veckan:
 
Rosa ligger ofta och softar på rygg och nu är valparna så stora att de med lätthet kan dia ändå. En valp ligger bakom svansen.
 
Winry, tik 1, är en riktig sötnos!
 
Tjorven, tik 2, är också väldigt söt!
 
Tjorven letar efter köttfärs!
 
Björne blev bra på alla bilder. Bruna valpar är lättare att fota än svarta.

Lille prinsen!

Söt!

Gullpojken!
 
På återhörande,
Alexandra :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0