Vi har fått vita dvärg- toypudelvalpar!

I lördags fick Blondie så de efterlängtade valparna! Redan på fredagen satt hon på kö
utanför BB och följde med i Stellas valpning. Jag sa till henne att BB var fullt och hon
var snäll nog att vänta ett dygn innan hon själv fick flytta in i valpningsrummet.
 
Blondie fick två fina tikvalpar med bra pigment! Tik 1 vägde 192 gram och tik 2 vägde
186 gram.
 
Blondie ligger hela dagarna hos sina valpar och erbjuder dem mjölk dygnet runt.
Först på dag fem har hon börjat att lämna dem korta stunder för att se vad vi övriga gör.
 
I går hörde jag henne pipa lite och ser då att hon sitter inne i Stellas rum där hon tittar
längtansfullt mot valplådan. När jag går in för att hämta henne ser jag att Stella ligger
en halvmeter ifrån och stirrar stint på henne. Efter att Blondie återvänt till sin egen
valpkorg upprepas beteendet men nu från Stella. Helt plötsligt traskar hon in i Blondies
rum och närmar sig hennes valpkorg. Stella gick snabbt in till sig när jag bad henne.
Jag kommer fortsätta att ha låst grind till Blondie för det känns säkrast att de inte kan
gå in i varandras rum. Två tikar med valpar skulle kunna hamna i slagsmål med förödande
utgång för valparna.
 
Här kommer de första bilderna på Blondies söta sockervadd:
 
Nyfödda tik 1 visar sitt fina pigment!
 
Nyfödda tik 1 och tik 2 har hittat matbaren!
 
Tik 2 fyra dagar gammal och hon har ett fantastiskt pigment för åldern!
 
Fyra dagar gamla med mamma Blondie
 
Tik 1 fem dagar gammal. Ljuvlig!
 
Tik 2 fem dagar gammal och helt underbar!
 
Gosingarna ligger och myser med Blondie! Tik 1 längst till vänster, fem dagar gamla.
 
 Ljuvligt söta!
 
 

På återhörande,
Alexandra :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0