Katniss valp 5 veckor gammal

Nu är det full fart på Millardpojken! När han vaknar så vill han ut på golvet för att leka. Han kan hela köket nu och han snarare springer än går. När han blivit trött så kryper han ihop i buren eller korgen och somnar. Då brukar jag lägga honom i valplådan istället om det inte har gått så lång stund. Katniss lägger sig oftast bredvid honom så han får sällskap om han somnat utanför lådan.
 
När man går in i köket så kommer Millard direkt och vill krypa upp i famnen. Han är så glad i människor att det nästan inte går att fota honom. Han biter lite i fingrarna och då känns det att tänderna har börjat spricka fram.
 
Katniss har börjat leka mer med Millard och hon lägger sig ner och "munnas" med honom. Millard kryper runt i pälsen på henne och biter tag i hennes snoddar.
 
Elsa har fortfarande inte fått lov av Katniss att komma in för att leka med Millard. När jag burit in henne ändå så markerar Katniss mot henne och hon får genast svansen mellan benen och blir jättelåg. Hon har gjort stora skutt för att komma så långt bort från valpen som möjligt men han har sprungit fram och sett jätteglad och intresserad ut. I dag lyfte jag in Elsa när Katniss var i ett annat rum och då vågade hon sig på att undersöka nykomlingen. Det tog bara ett par sekunder innan hon blev helt övervild och började tokleka med Millard. Trots att hon blev så överglad så var hon försiktig med honom. När jag efter en stund lyfte ut Elsa så stod hon längtansfullt vid grinden och ville tillbaka in.
 
I dag blev Millard vägd och hans vikt blev 1100 gram! Han är inte stor men tung som det ofta blir när de har mjölkbaren för sig själva.
 
Han får fortfarande två köttfärsmål och ska snart få smaka väl uppblött valpfoder. Före 5 veckors ålder ska de inte äta spannmål då deras magar har svårt att hantera det innan.
 
Här kommer lite bilder och två filmer på sötnosen. Titta och njut:
 
Nyvaken Millard vill upp i knät!
 
Gosig liten valp!
 
Millard gör en rolig min!
 
Millard har ett vackert huvud och uttryck!
 
Så söt!
 
Här syns de små tänderna!
 
Millard tuggar lite på fingret!
 
Gulleponken!
 
Millard vill leka!
 
Charmören!
 
Söt!
 
Här ligger något spännande. Undrar om det går att bita i?
 
Jaa, det gick!
 
När jag drar så följer den med!
 
Hej mamma, ska vi leka?
 
Du har något kul uppe på ryggen. Jag provar att bita i det!
 
Nej, du måste ligga still mamma så jag inte ramlar av!
 
 Nu faller jag av!
 
Härlig bild på mor och son mitt i leken!
 
Puss, puss! :-)
 
Första mötet mellan liten vit och liten brun!
 
Du kan inte ta  mig!
 
Joho, det kan jag visst säger Elsa!
 
Ska vi leka?
 
Jaa, vad kul med en lekkompis säger Millard och kastar sig upp i luften av glädje!
 
Sen var leken i full gång!
 
Två som funnit varandra!
 
 Elsa blev glad över att ha fått en lekkamrat!
 
 
Dessa två kommer få roligt veckorna framöver!
 
Se en liten film på pudelleken första gången de träffades!
 
Film två på fröken vit och unge herr brun!
 
 Den här rofyllda bilden på Katniss med Millard, trött efter leken, får avsluta bildsviten!
 
 
På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åååå vad sött med Millard och Elsa tillsammans!! :D

2016-12-08 @ 17:26:57
URL: http://justanotherwriteress.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0