Katniss valp 9 veckor gammal

Millard har utvecklats till en underbar liten pudelpojke. 9 veckor gammal var han nu redo att lämna sitt barndomshem för att ge sig ut i världen. Det har varit extra svårt att lämna en valp denna gång både för att man fäster sig extra mycket vid ensamvalpar och för att han har en speciell personlighet. Tuff och nyfiken så vet vi att han kommer att klara flytten bra men värre blir det för mamma Katniss som har starka band till sin ende son. Vi vet att han flyttar till en bra familj och det underlättar så klart. Katniss pep långa stunder med ett gosedjur i munnen efter att han flyttat  i går men i dag är hon som vanligt igen. Jag har aldrig varit med om en tik som visat sådan saknad förut även om vi har haft flera kullar med bara en valp.
 
Katniss gav någon liten slurk mjölk in i det sista men det var nog inte så mycket mjölk som kom sista dagarna utan mest närhet. Millard kom i gång med att äta tre mål bra innan flytten.
 
I onsdags blev Millard badad och lite formklippt men han var fortfarande ganska omedgörlig vid nosklippningen. Att formklippa var inte så lätt för han ville bara hälsa på hundkompisen i spegeln :-) men det blev ganska fint ändå till slut.
 
Jag önskar de nya mattarna stort lycka till med er nya familjemedlem. Jag hoppas att han kommer att skänka er mycket glädje i många år framöver.
 
Här kommer nu de sista bilderna på vår charmör. Titta och njut av chokladprinsen:
 
Se så stor och fin Millard har blivit!
 
 
Millard och Katniss leker tittut!
 
Tittut!
 
 
Elsa
 
Elsa har varit en rolig nanny till Millard!
 
 Söt kille!
 
Vilken blick!
 
Finns det något sötare än en pudelvalp?
 
Elsa och Millard leker!
 
Katniss övervakar leken!
 
Så kul de har!
 
Katniss, Elsa och Millard!
 
Elsa och Katniss har dragkamp! Millard i bakgrunden.
 
Millard vid avgränsningen till hallen.
 
 
Millard och Katniss med varsitt gosedjur!
 
Sötnosen!
 
Ljuvlig!
 
Lite trött i korgen!
 
Millard gillar att åka med på lillmattes filt!
 
Det är en rolig lek och när lillmatte stannar upp går det bra att sova där en stund :-)
 
Lite bordsträning och Millard är en naturbegåvning!
 
Det här söta fotot får avsluta bildsviten på vackre Millard!
 
Här slutar nu valpdagboken för Katniss första kull. Tack för visat intresse och välkommen tillbaka till nästa valpkull!
 
 
På återhörande,
Alexandra :-)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej!
Jag undrar om ni kommer att ha blogg om holkliv i år och när ni i så fall börjar? Om jag kan få svar via min e-post slipper jag gå in här och kolla varje dag...
Tack på förhand för svar som jag ser fram emot
Victoria

2017-04-05 @ 21:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0